Case for DuGlemmerDetAldrig

600% stigning i organisk trafik fra 2016 til 2020

DuGlemmerDetAldrig er Danmarks største oplevelsesplatform, der forbinder oplevelsesudbydere med eventyrlystne forbrugere.

I skrivende stund består platformen af 390 oplevelser. Alt fra ballonflyvning til luksuriøse spaophold. Virksomheden har eksisteret siden 2011 og findes også i Norge under navnet Truestory.no.

Bliv klogere på DuGlemmerDetAldrig og TrueStory her: www.open.truestory.com

Fra og med august 2016 til januar 2020* har jeg arbejdet med alle aspekter af SEO for oplevelsesvirksomheden DuGlemmerDetAldrig.

Det har resulteret i en bæredygtig og kontinuerlig vækst i organisk omsætning og trafik. Noget der kan mærkes på bundlinjen år efter år.

*I januar 2020 opsagde jeg min stilling som Head of Search hos DuGlemmerDetAldrig for at starte som selvstændig SEO-konsulent.

"

"Simon gør ikke Search Engine Marketing mere kompliceret end det er. Og alligevel er det ikke helt nemt at efterligne hvad han gør..."

"Simon gør ikke Search Engine Marketing mere kompliceret end det er. Og alligevel er det ikke helt nemt at efterligne hvad han gør. Jeg har igennem 3 år arbejdet sammen med Simon for at øge synligheden og omsætningen hos DuGlemmerDetAldrig og TrueStory. Resultaterne taler for sig selv. År efter år har vi præsteret flotte væksttal for trafik, der i høj grad er drevet af vores øgede synlighed på google – både organisk og betalt. Det vilde af det hele er, at omsætningstallene er fulgt med den vilde trafikvækst. Så savner du trafik og omsætning, så drop de smarte konsulenter med position 1 løfter, men få i stedet sat struktur på din organiske vækst sammen med Simon."
Morten Kusk
CMO hos DuGlemmerDetAldrig og TrueStory

The Winning Formula

Grunden til, at denne case har været så god, kan faktisk koges ned til nedenstående opskrift.

Et godt team

Hos DuGlemmerDetAldrig havde jeg som Head of Search et godt team. Et team, der selvfølgelig forstod sig på SEO, men vigtigst af alt forstod hvilken forretningskritisk betydning SEO har og kan have.

Den fælles forståelse gjorde, at vi alle var på bølgelængde og arbejdede mod det samme mål: At øge omsætningen og antallet af bløde konverteringer fra organisk trafik ved at arbejde med de rigtige søgeord- og termer.

En virksomhed som er villig til at investere i SEO

Helt fra starten har DuGlemmerDetAldrig været villige til at investere relativt mere i SEO end så mange andre kanaler. Og det har uden tvivl båret frugt.

Personligt mener jeg, at du får størst succes med søgemaskineoptimering ved at gå all in og inkorporere det som en del af den overordnede virksomhedsstrategi. Eller som minimum en understøttede strategi.

Det føler jeg, at DuGlemmerDetAldrig har gjort, hvilket har givet mig gode forudsætninger for at levere resultater.

Get shit done

Sidste, men vigtigste ingrediens i opskriften: Get shit done.

En af de vigtigste grunde (hvis ikke dén vigtigste) til, at den organiske omsætning og trafik er steget kontinuerligt, skyldes, at der er blevet arbejdet med SEO.

Det lyder super banalt, men jeg oplever tit virksomheder, der – beklager mit franske – ikke laver en skid, når de siger, at de arbejder med SEO. De arbejder kun på et strategisk og taktisk niveau, men glemmer at eksekvere på det. Og hvad nytter det så?

Hos DuGlemmerDetAldrig eksekverede mit team og jeg.

Det giver resultater.

"

"Simon er en digital marketer, som leverer værdi..."

Simon er en digital marketer, som leverer værdi. Han har gjort en ære i at pifte den velkendte ballon med varm konsulent-luft og bruger i stedet alt sin energi på at forstå forretningen og levere værdi (i kroner/ører) fra dag 1. Ikke så meget p**, men derimod god forretning og en god relation.
Morten Kusk
CEO hos DuGlemmerDetAldrig og TrueStory
Er du min næste SEO case?

Hvis du vil vide, hvordan jeg kan skaffe dig mere trafik og flere kunder til dit website ved hjælp af SEO, så er første step at trykke på den sorte knap herunder.

Andre gode cases