Tip til mere organisk trafik under corona-epidemien [corona-special]

Tusindvis af danskere har skiftet den normale arbejdsplads ud med en hjemmearbejdsplads.

Skoler, børnehaver, institutioner osv. er lukket ned og tvinger børn og unge til at blive hjemme.

I skrivende stund er det en situation, der minimum varer de næste 14 dage.

Det kommer uden tvivl til at stille store krav til mange familiers kreativitet, hvad angår aktivering af børnene, så de ikke kommer til at kede sig ihjel.

Hvad betyder det for dig, der arbejder med online markedsføring?

En helt del faktisk. Især hvis du arbejder med websites, der beskæftiger sig med oplevelser, legetøj, familieliv og lignende.

Der er nemlig mulighed for at give en hjælpende hånd til børnefamilierne, lave et stykke meningsfyldt arbejde hjemme fra privaten og samtidig score mere organisk trafik (og måske nye leads) til dit website

Har jeg din interesse? Godt. Så brug de næste 3-5 minutter på at læse indlægget til ende.

“Hvad skal vi lave?”-søgninger stiger eksplosivt

Jeg forventer, at søgevolumen på ovenstående søgeord kommer til at stige markant.

Lad os kaste os ud i det uden nærmere introduktion.

Jeg spår, at søgninger som:

  • hvad skal vi lave
  • indendørs aktiviteter
  • lege for børn

og lignende oplever en eksplosiv vækst de kommende dage og uger.

Søgninger foretaget af forældre, bedsteforældre, børnepassere osv., der er løbet tør for ideer og ikke ønsker deres børn skal sidde med en iPad fra morgen til aften den næste måneds tid.

Hjælp forældrene med at aktivere deres børn

Hvis jeg drev et website eller en webshop inden for oplevelser og-/eller børn, ville jeg uden at blinke begynde at lave indhold målrettet søgeord som ovenstående.

HUSK: Dit indhold skal laves med udgangspunkt i søgeintentionen bag søgeordet.

ER DU I TVIVL OM, HVAD SØGEINTETION ER? SKRIV PÅ KONTAKT@SIMONBAKANDERSEN.DK, SÅ SKAL JEG HJÆLPE DIG.

Det giver ikke omsætning i kassen fra dag ét, men det skaber en masse goodwill til dit brand – og i bedste fald et lead, der med tiden ender med at foretage et køb og blive en loyal kunde.

Derudover kan den organiske trafik – når dit content begynder at ranke – bidrage til en forøgelse af dine re-targeting målgrupper. Det er et kæmpe plus, hvis du på nuværende tidspunkt har et optimeret re-targeting flow.

En anden grund til at give sig i kast med det her er, at konkurrencen på ovenstående og lignende søgeord meget lav.

Det vil på papiret sige, at du ikke behøver at bruge særligt mange ressourcer på links og outreach for at få dit content til at ranke.

Du skal groft sagt “bare” udarbejde indhold, der opfylder søgeintentionen – og så er du med i kapløbet om de gode placeringer.

Case: DuGlemmerDetAldrig

DuGlemmerDetAldrig får hver eneste måned mange gratis besøg på baggrund af denne søgning.

Da jeg var Head of Search hos DuGlemmerDetAldrig arbejdede jeg med low, mid og top funnel trafik.

En af måderne, hvorpå vi øgede top funnel-trafikken var bl.a. at lave indhold, der kunne hjælpe folk, når de søgte på hvad skal vi lave.

Et søgeord, der i første omgang ikke bidrager med hårde konverteringer som et køb af oplevelsesgavekort eller booking af en oplevelse.

Derimod giver søgeordet en masse organisk trafik og mange bløde konverteringer såsom produktsidevisninger, videoafspilninger, sign ups osv. hver eneste måned.

Det er trafik, der med tiden bevæger sig længere og længere ned i købstragten ved bl.a. at blive eksponeret for re-targeting, emailflows og lignende.

Take away: Lav indhold målrettet top funnel-søgeord og sørg for at bearbejde trafikken efterfølgende med re-targeting, emailflows osv.

Sådan kan DuGlemmerDetAldrig gøre det bedre

Hvis DuGlemmerDetAldrig vil have endnu mere ud af top funnel-trafikken som ovenstående, bør de have et større fokus på at indsamle leads på selve landingsiden.

Der er pt. ikke mulighed for at signe op til et nyhedsbrev på landingsiden, hvilket jeg mener er en fejl.

Jeg ved, at DuGlemmerDetAldrig er knalddygtige til at lave quizzer, konkurrencer m.m. med LeadFamly.

Derfor vil det være oplagt at lave en LeadFamly-konkurrence som leadgenerering på sider målrettet top funnel-søgeord som hvad skal vi lave.

Hjælpende hånd + meningsfyldt arbejde + organisk trafik = ❤️

Spørger du mig, er det i disse tider meningsfyldt arbejde at lave indhold, der hjælper de mange berørte børnefamilier med at komme så gnidningsfrit igennem corona-epidemien som muligt. At det samtidig giver mere organisk trafik skal du blot se som en bonus.

Det her kan klares hjemmefra

Så hvis du leder en marketingafdeling, der mangler opgaver at udføre hjemmefra de næste par uger, så har du her det første punkt på to do-listen.

Skal jeg hjælpe dig med at finde gode søgeord?

Har du ikke det store kendskab til SEO eller mangler måske adgang til de gode søgeordsværktøjer?

Lad mig hjælpe dig i gang kvit og frit.

Skriv til mig på kontakt@simonbakandersen.dk.

Del denne artikel
Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin
Del på email

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Simon Bak Andersen ApS
Incuba Navitas
Inge Lehmanns Gade 10
8000 Aarhus

kontaktfooter2
Det starter med en uforpligtende snak

Hvis du har brug for hjælp til digital marketing, så tøv ikke med at tage kontakt.

Så tager vi en uforpligtende snak om dine muligheder.

Jeg ser frem til at høre fra dig.